Aprilia RX 50: blog

Szeretettel köszöntelek a Aprilia RX 50 klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 145 fő
  • Képek - 319 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 13 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Aprilia RX 50 klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Aprilia RX 50 klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 145 fő
  • Képek - 319 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 13 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Aprilia RX 50 klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Aprilia RX 50 klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 145 fő
  • Képek - 319 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 13 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Aprilia RX 50 klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Aprilia RX 50 klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 145 fő
  • Képek - 319 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 13 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Aprilia RX 50 klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Címkék

Aprilia RX 50 klub hírei

 

A bukósisak megfelelő méretét a szemöldök fölött 1,5 centiméterrel mért fejkörfogat adja meg.

 

Dimenzió

Fejméret (cm)

XXS

51-52 cm

XS

53-54 cm

S

55-56 cm

M

57-58 cm

L

59-60 cm

XL

61-62 cm

 

network.hu

 

Ezzel a teszttel a tűszelepet záróképességét vizsgálom kiszerelt (még be nem szerelt) karburátoron. A képen látható karburátorban nem jól zár a tűszelep, mert kb. 10 perc alatt jelentősen csökkent a benzin szintje a csőben (eredeti szint kék filccel megjelölve). Miondezt nyugalmi helyzetben, ha még mozog is a motor, ez a tűszelep biztosan nem tud megfelelő benzinszintet tartani. Egyébként a karbi egy újszerű MotoForce 17.5 kézi szivatós.

network.hu

 

 

 

network.hu

 

 

 

A klub tagjai szerte az országban:

 

 

network.hu

 

 

Arra kérnék minden tagot, ha lehetőségetek van rá, állítsatok be profilképnek egy, a motorotokról készült fotót. Előre is köszönöm! Talán így személyesebb lenne a közösség. Túraterveket is szívesen fogadok.

Menet közben hirtelen erőtlen lett a motor, nem forgott ki, 30-al vánszorogtam haza. Már azt gondoltam, hogy csapágyas lett. Kivettem a gyertyát, és valami kemény fekete lerakódás volt rajta. Kapott egy új gyertyát (NGK BR8ES). A képen a régi gyertya látható, de már egy kicsit megpucolva.

 

network.hu

 

A jobb oldali teleszkópszár engedte az olajat, ezért megérett a cserére. Ez már az új, 35x47x10 a mérete:

network.huA teleszkópszár szétszerelése úgy történik, hogy kivesszük a felső lezáró csavart, majd összenyomjuk a teleszkópot, aminek közepéből kiemelkedik egy tengely a végén lévő horonyban két fél "alátét" van, melyeket levéve kiöntjük az olajat a teleszkópszárból és az szét is húzható. Magát a szimeringet a képen látható gyúrú fogja, melyet két csavarhúzóval szedtem ki.

Tovább 

Hátsó: Mitas 110/80-18 MC23 58L TT

Első:   Mitas 80/90-20 MC23 48P TT

 

 

network.hu

 

 

Tapasztalatok:

 

Terepen jól fog, aszfalton kicsit billegős, de az 50-60 km/h-ás utazóhoz még megfelelő.

 

 

Kipróbáltam egy utángyártott MotoForce 17.5 karburátort a motoron, de nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, visszafelé dolgozott vele a motor, mindig szutykos volt a karbi a benzintől. Ezért visszatértem a Simson karburátorhoz (16N1), 75-ös főfúvókával.

A legnagyobb teljesítménynövekedést a kipufogóból a fojtás eltávolítása jelentette (lásd Képek között). Így sokkal nyomatékosabb lett a motor.

Úgy tűnik megtaláltam a megfelelő szívócsonkot a motoromhoz, melybe passzol a 17.5-ös Dellorto karbi:

 

network.hu

A képen látszik, hogy végig balra hajlik, nem úgy mint a többi AM6-os gumi szívócsonk, amelyben van egy törés és a felfogató talpra merőlegesen jön tovább, és így a központi teleszkóphoz vezeti a karbit.

Íme egy remek cikk a karburátor működéséről az MZ Club Hungary oldaláról (bár a gyári rx karburátor nem ilyen felépítésű, mégis tanulságos a cikk, mert sok más karburátor, pl. modernebb DellOrto-k is ezen az elven működnek):

 

 

A karburátor mûködése


A kétütemû motornak két dolog kell, hogy mûködjön: benzin-levegõ keverék és szikra (jó idõben). Utóbbiért felel a gyújtás, de most ezzel nem akarunk foglalkozni. Elõbbit állítja elõ a karburátor.

Tovább 

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu